
Het wérkt wel, die TravelByExcellence presentaties, waarbij Imagine Travel, Wings ’n Wheels, Sudamerica Tours en nu ook Essential Greece, ondersteund door sponsors Brussels Airport en Allianz, tijdens een diner elk een korte presentatie geven over de nieuwe highlights. En met een nieuw merk: Caribiana Tours, van Sudamerica Tours. En Africa By Excellence is nu volledig geïntegreerd in Imagine Travel.
Opvallend is dat elk van de partners van deze samenwerkingsorganisatie op een open en eerlijke manier met de aanwezige reisagenten praat. Vandaar dat ik in het verslag van deze meeting, mij beperkt tot een aantal “typerende quotes” die zowel op praktische, direct bruikbare nuttigheid als op directheid geselecteerd zijn. De spreker of spreekster achter elke quote mag u zelf raden.
“Let op: in augustus gaan de Portugezen zelf massaal op vakantie naar hun overzeese gebieden. Dat zorgt voor hoge prijzen en relatief beperkt aanbod. Vroeg boeken, dus!”
“De Manu heeft al die reizen nog zelf met zijn gasten gedaan, en heeft op basis van eigen ervaringen aanpassingen gedaan.”
“Wij zijn een optimale aanvulling van het TUI aanbod op Griekenland.”
“De ideale manier om Griekenland voor de eerste keer te verkennen: een Fly & Drive in de Peloponesos!”
“Het is niet de bedoeling om klaargemaakte pakketjes te verkopen op Cuba.”
“Dat is nu al 3 jaar dat Hans van Jamaïca achter mijn veren zit. Voilà, Hans: we zijn er!”
“Voor 1 € per dag kan ik uw klant een huurwagen laten rijden, men noemt dat “relocation”.Ik noem dat: een buitenkans!”
“Vandaag maken wij 4 offertes om één reis te verkopen. Dat moet beter kunnen, vrienden!”
“Het effect van de werken op het viaduct van Vilvoorde valt beter mee dan we vreesden. De toegankelijkheid is stabiel.”
“We hebben een lijstje van 25 verre bestemmingen die we willen binnenhalen. Nairobi en Singapore stonden op dat lijstje!”
Er is één merk dat vrijwel tien kaar genoemd werd op deze niche-avond: Tui Fly. Ik vond dat ook veelbetekenend.