
Deze week brachten Dubai en Emirates de topverkopers van Dubai in het Brusselse Amigo Hotel bij elkaar, om – onder andere – een record te vieren: in de eerste helft van dit jaar mocht Dubai 8,55 miljoen bezoekers ontvangen. In dezelfde periode in 2019 waren dat er 8,36 miljoen.
Jean-Pierre Martin, GM van Emirates Belgium, wees erop dat sinds de opstart van de eerste Emirates verbinding tussen Brussel en Dubai, er op deze lijn al twee miljoen klanten vervoerd werden.
Valeria Melchiori, verantwoordelijk voor de travel trade voor Dubai Economy & Tourism, wees op het succes van bestemming Dubai bij de Belgische vakantiegangers, en op de hoge tevredenheidscijfers. Trouwens, ook in Dubai verwelkomt men zeer graag Belgische klanten: België wordt aanzien als een kwaliteitsmarkt, met nog veel potentieel.
Enkele cijfers uit het tourism performance report 2023 (januari-september) van het Dubai Department of Economy & Tourism:
- 63% van het accommodatie- aanbod bestaat uit vier- en vijf sterrenhotels
- De bezettingsgraad in de hotels bedroeg tot eind september 75,7%
- Gemiddeld bleven bezoekers net geen 4 dagen (dit is uiteraard een mengeling van zaken- en leisure toerisme)
De ambities van Dubai als bestemming blijven zeer hoog: het is de wens, om de meest dynamische en meest bezochte stad op aarde te worden. Het doel is om Dubai te laten uitgroeien tot een wereldwijd centrum voor zaken, investeringen en toerisme door de ontwikkeling van de stad te ondersteunen via ondersteunende toeristische initiatieven en toekomstbestendige economische programma’s.