
TUI Group breidt haar wereldwijde bereik uit door zich te richten op “substantiële groei” vanuit Zuid-Amerika als nieuwe bronmarkt.
Er is een digitaal platform gecreëerd dat speciaal is ontworpen voor reisagenten en hun klanten in Latijns-Amerika, met een scala aan vakanties en de mogelijkheid om routes dynamisch te verpakken.
Het platform is nu live en draagt nu al bij aan de omzetgroei, wat een “belangrijke mijlpaal” betekent in de wereldwijde strategie van TUI.
Europa’s grootste reisorganisatie werkt nauw samen met partners van reisbureaus in meerdere landen, waaronder Argentinië, Mexico, Uruguay en Colombia, om vakanties op maat aan te bieden.
“Door de lancering van een speciaal digitaal platform kunnen klanten, reisbureaus en partners reizen en vakanties boeken, inclusief ervaringen, rechtstreeks op een gelokaliseerde TUI website en via aanvullende partners in de verschillende Latijns-Amerikaanse markten”, aldus het bedrijf.
Over de intrede in de regio zei Sebastian Ebel, chief executive van de groep: “TUI is een wereldwijd bedrijf met een wereldwijde voetafdruk – maar vandaag de dag verkopen we voornamelijk aan Europese klanten. Nu breiden we ons aanbod ook uit naar klanten in Latijns-Amerika als verkoopregio.”
Deze aanpak bewijst eigenlijk dat technologie elk bedrijf toelaat om, op basis van vakkennis en een degelijk product, overal in de wereld uit te breiden. By the way: de “Zuid-Amerika verovering” wordt binnen TUI geleid door het management van TUI Spanje en TUI Portugal. Talenkennis blijft belangrijk.