
Na twee jaar van sterke groei lanceert TUI Group een nieuwe structuur om de groeiplannen verder te versnellen.
De toerismegroep wil haar succesvolle productaanbod uitbreiden en meer producten van derden aanbieden. Klassieke pakketreizen worden aangevuld met dynamische pakketten en losse componenten.
TUI zet daarnaast in op gepersonaliseerde aanbiedingen en meer extra services, met behoud van het hoge serviceniveau dat klanten gewend zijn. Retail- en onlinekanalen blijven een belangrijke focus in de groeistrategie. TUI Group wil zijn tak Markets + Airline ontwikkelen tot een Global Curated Leisure Marketplace, meldt het bedrijf in een persbericht.
Om het groeipotentieel te benutten, past TUI de structuur van Markets + Airline aan op de strategische prioriteiten. In de nieuwe structuur worden de functies commercie en marketing op regionaal niveau geïntegreerd. De commerciële leiding komt in handen van Stefan Baumert (CCO).
Per regio wordt gefocust op lokale klantbehoeften, vooral gericht op vluchtcapaciteit, handel, distributie en lokale marketing.
Binnen de afdeling Board Markets + Airlines is per regio een nieuwe Managing Director benoemd. Vanuit zijn positie als Managing Director voor België en Nederland is Arjan Kers in deze Board Markets + Airline benoemd voor de BeNe-regio (België en Nederland).
Benjamin Jacobi heeft zitting namens Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Jessica Enbacka voor de Nordics en Neil Swanson voor het VK en Ierland. Deze regio’s behouden hun eigen winst- en verliesrekeningen en rapporteren rechtstreeks aan David Schelp, CEO van Markets + Airline.
‘Met acht achtereenvolgende kwartalen van groei met dubbele cijfers in onze winstgevendheid (EBIT, red) laten we de kracht van onze strategie zien. We versnellen onze groeiplannen en nemen nu de volgende stap in onze transformatie. Naast een succesvolle touroperator willen we een breder portfolio van producten, diensten en bestemmingen aanbieden. Het doel is om wereldwijd meer producten te verkopen aan meer klanten, het hele jaar door. Deze transformatie zal ons helpen om ons TUI-smile wereldwijd verder uit te bouwen.’
Foto: Arjan Kers (Archieffoto TravMagazine).