
De toekomst ziet er mooi uit voor bestemming Thailand. Tijdens een zeer geslaagde avond, beloonde Tourism Authority Thailand vijf excellente Belgische partners voor Thailand met een mooie erkenning. Opvallend: de delegatie van Thailand was van hoog niveau. Zowel de Ambassadeur van Thailand voor België als de regionale directeur van Tourism Authority Thailand (met kantoor in Parijs – verantwoordelijk voor Frankrijk en de Benelux) waren aanwezig om met de Belgische toerisme industrie in overleg te gaan.
De Ambassadeur én de TAT-directeur zijn relatief nieuw op hun post, en stelden zich uitgebreid voor aan de Belgische reisindustrie. Het optimisme en de ambitie van bestemming Thailand zijn duidelijk: er zit nog steeds veel groeipotentieel in de Belgische markt. De bereikbaarheid wordt nog beter, met de terugkeer van de rechtstreekse vlucht van Thai Airways vanaf december 2024.
Daarnaast was ook Bangkok Airways aanwezig op dit event om zowel hun partnership met Thai Airways in de verf te zetten alsook de aanwezige agenten een update te geven van hun product en het uitgebreide netwerk in en rond Thailand, wat perfect aansluit op de nieuwe vluchten van Thai Airways vanuit Brussel. Bangkok Airways wordt in België vertegenwoordigd door Aviareps.
Wetend dat het aanbod recent al werd uitgebreid met de Bangkok verbinding van Singapore Airlines én de opschaling door Gulf carriers, staat niets verdere groei nog in de weg.
Ook omdat keer op keer de veelzijdigheid van Thailand als bestemming wordt aangetoond. Dat bleek ook uit de uitreiking van prijzen voor de beste Thailand partners.
De aanpak ging een stap verder dan een keuze voor pakweg de vijf topverkopers. Er werd vijf keer een product geselecteerd dat ultra succesvol is of was, en na de beschrijving van het product werd de maker of de makers van het product op het podium gevraagd.
Voor de “Best Roundtrip” werd De Blauwe Vogel geselecteerd, met partner-leverancier Easytours duidelijk mee “in the picture”. Een mooi voorbeeld van transparantie in de B2B wereld. Voor de “Best Beach Holiday” voor 2024 werd uit het uitgebreide aanbod een vakantie van Tooku geselecteerd. De erkenning voor “Best Family Holiday” ging naar Imagine Travel. Silverjet ging naar huis met de “Best Luxury 2024” trofee, terwijl Joker de “Best Sustainable 2024” erkenning wegkaapte.
Amazing Thailand en hun Belgische vertegenwoordiger Thx.agency zorgden voor een aangename avond, met een kwaliteitsvolle aanwezigheid van een goede mix van reisagenten, reisorganisatoren en Thaise vertegenwoordigers.