
Vandaag onthult TUI Group tijdens een exclusief internationaal media-event in Londen zijn nieuwste strategische ontwikkelingen en toekomstplannen. Onder leiding van TUI Group CEO Sebastian Ebel, Chief Strategy Officer & CEO Holiday Experiences Peter Krueger en CEO TUI Musement Peter Ulwahn kreeg TravMagazine een diepgaande strategische update (later meer daarover) en werd een gloednieuw initiatief binnen het holiday experiences-segment voorgesteld. De reisgigant lanceert ‘Experiences for Locals’, een collectie activiteiten waarmee klanten kunnen genieten in hun eigen land, te beginnen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland – Benelux volgt.
Onder de slogan ‘No Passport Needed’ speelt het nieuwe aanbod volgens TUI in op de trend waarbij mensen hun vakanties in het buitenland aanvullen met vaker binnenlands reizen en staycations, en sluit bovendien aan bij de prioriteit van GenZ en Millennials om ervaringen boven materiële goederen te verkiezen. TUI speelt hierop in met een aanbod lokale, toegankelijke en immersieve ervaringen.
Via TUI Musement, de Tours & Activities-divisie van TUI Group, en in samenwerking met het entertainmentplatform Fever, diversifieert ‘Experiences for Locals’ het productaanbod van TUI. Het is een strategische stap van TUI om een toonaangevende aanbieder van vrijetijdsactiviteiten voor klanten te worden, het hele jaar door, zowel tijdens reizen naar het buitenland als thuis.
“De afgelopen maanden hebben we onze strategie verfijnd en dankzij ons geïntegreerde bedrijfsmodel creëren we synergieën tussen onze touroperators en vliegactiviteiten en Holiday Experiences, met onze eigen hotels, cruises en TUI Musement. Hoewel we bij klanten bekend staan om hun jaarlijkse vakanties of stedentrips, gaan we nu een nieuwe fase in waarin we de dagelijkse partner kunnen zijn voor vrijetijdsactiviteiten thuis”, aldus Sebastian Ebel, Chief Executive Officer, TUI Group.
“Traditioneel zijn excursies, activiteiten en toegangstickets voor attracties de ideale producten om een vakantie aan te vullen. Dankzij de samenwerking met Fever kunnen we voortaan lokale ervaringen aanbieden in de thuissteden van onze klanten”, aldus Peter Krueger, Chief Strategy Officer & CEO Holiday Experiences, TUI Group.
“TUI zet zich in om buitengewone reiservaringen over de hele wereld aan te bieden. Echter vereist niet elk gedenkwaardig moment een reis naar het buitenland. We nodigen lokale bewoners uit om ‘wow-momenten’ dichter bij huis te beleven”, aldus Peter Ulwahn, CEO van TUI Musement. “De TUI-app fungeert als bron voor lokale bewoners die op zoek zijn naar uitstapjes en weekendplannen – en biedt een vleugje van dat vakantiegevoel gewoon thuis.”
Foto: Chief Strategy Officer & CEO Holiday Experiences Peter Krueger, TUI Group CEO Sebastian Ebel, en CEO TUI Musement Peter Ulwahn.