
Op 25 februari kwamen in de elegante Art Nouveau Zaal van Horta in Antwerpen zo’n tachtig reisagenten en vijfentwintig lokale partners samen voor een avond gewijd aan Thailand. De avond werd mede op poten gezet door Thx.agency, dat al ruim tien jaar Thailand vertegenwoordigt op de Belgische markt.
De partners, vooral hotels en resorts met wellness- en spa-aanbiedingen, kwamen uit verschillende regio’s van het land. Tijdens het event voorzagen Wendy van den Boom en Kris Van den Broeck van Thx.agency de aanwezigen van een overzichtelijke presentatie over de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden in Thailand. Zij kregen daarbij versterking van leden van de Thaise delegatie, die specifieke thema’s, zoals duurzaamheid – een speerpunt voor de Tourism Authority of Thailand (TAT) – uitlichtten.
De avond werd na een walking dinner in thema feestelijk afgesloten met een opvoering van traditionele Thaise dans, gevolgd door een verloting van een rits prijzen. De absolute hoofdprijs? Een tiendaagse reis naar Thailand, incluis vluchten met THAI Airways.
Heropleving van de Belgische markt
Met 108.000 Belgische toeristen in 2024 zit Thailand opnieuw in de lift. Dit bezoekersaantal bengelt echter nog net onder het niveau van het laatste pre-covidjaar 2019. Dat de TAT in 2025 boven het precovidniveau mikt, moet onder meer gestut worden door de hervatting van de dagelijkse directe vlucht tussen Brussel en Bangkok met THAI Airways.
Over dat laatste en de initiatieven van de Thaise toerisme dienst zelve ging TravMagazine in gesprek met twee TAT-vertegenwoordigers.
Foto’s: © Sathit (Joe) Srijettanont