
Charlotte Lambin is al elf jaar een toegewijde Travel Expert en heeft in die tijd de organisatie zien groeien. Door de steun en mogelijkheden die Travel Experts biedt, voelt Charlotte zich nog steeds op haar plek. In dit artikel deelt ze haar ervaringen, inzichten en waarom ze voor geen goud van baan zou willen veranderen.
Hoe ben je bij Travel Experts terechtgekomen?
“Na het faillissement van Flash Travel in 2012 bood Travel Experts mij de kans om door te gaan. Binnen 48 uur kon ik een contract bij hen tekenen.”
Waar ben je gevestigd?
“Na de sluiting van Flash Travel kon ik mijn Travel Experts-kantoor bij mij thuis in Sint-Lambrechts-Woluwe openen. Ik vond dit concept meteen geweldig. Hoewel ik een fysieke locatie heb om klanten te ontvangen, werk ik vanuit huis, wat in eerste instantie helpt om de kosten te verlagen.”
Ben je tevreden over de verdienste?
“Naarmate Travel Experts groeit, profiteren we van steeds meer voordelen. Ik denk dat Mickey Creyf (n.v.d.r. topman van Travel Experts) heel goed de commissies en tarieven bij de diverse leveranciers onderhandelt, waardoor we competitief blijven, zelfs in vergelijking met het internet. Dankzij al deze factoren verdien ik persoonlijk een zeer goed inkomen.”
Wat zijn de kenmerken van een goede Travel Expert?
“Ik denk dat je bepaalde vaardigheden en kwalificaties moet hebben. Ik slaag er nu in om goed mijn brood te verdienen, maar dat komt door mijn 15 jaar ervaring in de reissector. Ik mag prat gaan op een trouw klantenbestand.”
Heb je specifieke specialisaties?
“De klantenloyaliteit is vooral te danken aan de kwaliteit van de service die ik bied en mijn kennis, zowel geografisch als op het gebied van hotels, evenals mijn verkoopervaring. Ik zou zeggen dat ik meer een generalist ben. Ik heb veel gereisd, dus ik ben iets meer gespecialiseerd in bepaalde bestemmingen, zoals Réunion, Mauritius, Costa Rica, Brazilië en Sri Lanka. Maar ik werk ook graag aan nieuwe bestemmingen. Dat is wat ik echt leuk vind aan dit vak: de mogelijkheid om in één dag de wereld rond te gaan dankzij de verzoeken van klanten.”
Hoe beoordeel je de verkoopresultaten?
“Sinds Covid merk ik een heropleving van mensen die terugkeren naar reisbureaus. Elke week krijg ik nieuwe klanten die door mijn trouwe klanten worden doorverwezen. Het gaat echt heel goed en maak ik me geen zorgen.”
Welke evolutie maakte Travel Experts de jongste tien jaar door?
“Er zijn steeds meer contracten met hotels, zodat we zo veel mogelijk opties kunnen aanbieden aan onze klanten. Door trainingen en congressen aan te bieden, probeert Travel Experts echt een sterke samenhang binnen het team te creëren. Hoewel we allemaal zelfstandig zijn, zijn we geen concurrenten. We kunnen goed met elkaar overweg en we helpen elkaar. Ik voel me echt gesteund, zowel door de administratie als door de andere Travel Experts collega’s.”
Een slotwoord?
“Mickey streeft ernaar dat we een goede levenskwaliteit behouden en niet 15 uur per dag hoeven te werken om in onze behoeften te voorzien. Hij helpt en traint ons om efficiënt te werken en een goed inkomen te genereren. Ik hoop mijn hele carrière bij Travel Experts te kunnen blijven.”