
Voormalig voetballer David Beckham is sinds deze week te zien in een nieuwe campagne waarin hij Qatar promoot als stopover-bestemming. ‘Qatar heeft me verrast met een breed scala aan geweldige ervaringen die je in slechts 48 uur kunt hebben. De mensen zijn hartelijk en gastvrij, en het is een geweldige plek om een paar dagen door te brengen’, aldus Beckham, die miljoenen verdient met het promoten van Qatar en bakken met kritiek over zich heen kreeg van onder andere Amnesty International en Human Right Watch.
De campagne toont Beckham op een wervelende reis naar Qatar gedurende 48 uur, waarbij hij te zien is op allerlei plekken. Zo verkent hij de kruidenmarkten Souq Waqif, ontdekt hij de lokale straatkunst, kampeert hij in de woestijn en ontdekt hij Doha op een motor. De campagne omvat content via digitale advertenties, social media, de Qatar Tourism-website en geselecteerde partners. Er zal ook een promotievideo worden vertoond op het in-flight entertainmentsysteem van Qatar Airways.
Qatar Tourism-voorzitter en Qatar Airways-topman Akbar Al Baker: ‘Het was een genoegen om David te verwelkomen in Qatar, waar hij zich heeft ondergedompeld in de cultuur en de warme gastvrijheid van de mensen heeft ervaren. Ik moedig de miljoenen reizigers die elk jaar via Qatar reizen aan om in de voetsporen van David te treden en hun eigen spannende avontuur en herinneringen te creëren.’
‘De mensen van Qatar zijn echt gepassioneerd over hun cultuur en de mix van modern en traditioneel creëert iets heel bijzonders. Ik heb zoveel gezien tijdens mijn reis van kruidenmarkten naar musea tot genieten van een ritje op mijn motor, wat een van de hoogtepunten was’, aldus Beckham. De voetballer promoot Qatar ook naar aanleiding van het wereldkampioenschap voetbal dat plaatsvindt in Qatar van zondag 20 november tot en met zondag 18 december.