
TUI France voegt drie voormalige Club Med-dorpen toe aan zijn aanbod onder de merknaam Marmara. Plagne 2000 en Arc 2000 openen deze winter en een derde is voorzien voor de zomer van 2022 nabij Calvi, Corsica.
TUI Frankrijk versterkt aanbod in eigen land met nieuwe Marmara Clubs
TUI Frankrijk zet sterk in op… Frankrijk! Van de vijf nieuwe Marmara Clubs die voor de winter van 2021-2022 zijn gepland, bevinden er zich twee in de Franse Alpen. Voor het winterseizoen worden de twee voormalige Club Med-dorpen, Plagne 2000 en Arc 2000, gedeeld met MMV. Maar TUI denkt ook al aan de zomer, met de overname van Sant’Ambroggio, in de buurt van Calvi (Corsica). Na Doreta Beach in Rhodos zal dit de grootste Marmara-club in het portfolio zijn. Het hotel zal van half april tot eind september 2022 geopend zijn. De eigenaars zullen de komende twee winterseizoenen voor een bedrag van zeven miljoen euro renovatiewerken laten uitvoeren. Zo worden de kamers voorzien van airco en komt er een bar op het strand. Eens Sant’Ambrioggio operationeel is, zal de huidige Marmara le Grand Blue (Ajaccio) voor het zomerseizoen 2022 worden omgedoopt tot Lookéa.
TUI opent het winterseizoen met 23 clubs, waaronder maar liefst 8 nieuwe: 3 Exploréa-clubs bij Lookéa (Oman, Costa Rica en Mexico) en 5 clubs bij Marmara (Senegal, Dominicaanse Republiek, Finland en de Alpen). Wat “Nouvelles Frontières” betreft, worden in de brochures ‘Begeleide bezoeken’ en ‘Rondreizen en Privé-rondreizen’ 276 routes in een honderdtal bestemmingen voorgesteld.
Nieuw zijn een combinatie Saoedi-Arabië-Jordanië, Albanië, Uganda, de Tsjechische Republiek en, ook hier, Frankrijk met Béarn/Baskenland. TUI mikt voor het winterseizoen op zo’n 40.000 klanten. Ze zien een goede start op de Canarische Eilanden en in de Dominicaanse Republiek, maar ook Senegal en Finland doen het erg goed. Marokko en Tunesië zijn de twee grote afwezigen bij de verkoop.
Dirk Van Holsbeke, de algemeen directeur van TUI in Frankrijk: “Nouvelles Frontières, Lookéa en Marmara zijn sterke merken op de Franse markt. Ze krijgen onze prioriteit in de verdere ontwikkeling van de Franse markt binnen TUI. Om onze sterke positie tegenover de concurrenten te kunnen behouden, moet TUI reisagenten opleiden zodat zij het concept van de club kennen.”