
South African Tourism lanceert een nieuwe campagne gericht op reizigers uit Noord-Europa. Met de slogan ‘Live South Africa!’ moedigt de organisatie reizigers aan om de unieke ervaringen en verantwoorde reismogelijkheden van Zuid-Afrika te ontdekken, in een markt die steeds meer waarde hecht aan duurzaamheid en verantwoord toerisme.
Hoofd van de Hub Noord-Europa, Abby Jacobs, merkt op: “De focus van de Noord-Europese Hub, gebaseerd op deze trend en inzichten, is om waardengedreven marketing in te zetten om die consumenten te bereiken die centraal staan in het gesprek over duurzaam toerisme.” Ze voegt eraan toe: “De authentieke waarden van Zuid-Afrika, zoals inclusiviteit, ubuntu (een Zuid-Afrikaanse term die ‘sterke onderlinge verbondenheid’ betekent) en diversiteit, en het centraal stellen van mensen, vormen de kern van deze campagne. Deze waarden zijn gekoppeld aan de motivatie achter de keuzes die Noord-Europese reizigers maken op het gebied van verantwoord toerisme.”
De Noord-Europese hub van South African Tourism heeft de handen ineen geslagen met zes toerismebedrijven uit diverse provincies in Zuid-Afrika, zowel startende als gevestigde bedrijven. Het doel is om te benadrukken wat verantwoord toerisme inhoudt en deze aspecten mee te nemen in de campagne die vorige week van start is gegaan.