
Jean-Luc Hans kondigde eind februari het einde van zijn officiële carrière aan. De afgelopen 15 jaar was hij in dienst bij BT Tours. Vanaf 1 mei 2023 gaat hij een nieuwe uitdaging aan bij de Aalsterse touroperator Live To Travel en dat als business development manager voor de Franstalige markt.
Never waste a good crisis
Live To Travel maakte van de coronacrisis gebruik om zich te positioneren in Franstalig België. “Meteen werden een drietal Franstalige gespecialiseerde reisprofessionals aangetrokken”, vertelt Hans Van der Stock, managing partner van Live To Travel. “Zij kwamen over van Rainbow en konden meteen hun kennis inzetten op bestemmingen zoals Guadeloupe, Martinique, Dominicaanse Republiek, Mauritius, enz. Daarnaast trad ook Valérie Vannueten (ex Antipodes) in dienst als travel designer voor de Oceanië bestemmingen. Bovendien had Live To Travel al een drietal medewerkers in dienst met de Franse moedertaal. Dankzij de bijkomende aanwervingen kwam alles in een stroomversnelling en konden wij op een drietal maanden tijd Live To Travel in Franstalig België lanceren. “Het geheel kreeg meteen de ondersteuning van salesmanager Jeremy Picou”, voegt Bruno De Lathauwer van Live To Travel toe.
“Beter dan meest ambitieuze scenario”
Live To Travel verdeelt in Franstalig België de brochures Afrique, Plages de rêve, Océanie en vanaf september wordt de nieuwe Caraïbes brochure verdeeld. “We staan stevig op de rails en we doen het beter dan ons meest ambitieuze scenario”, antwoordt Hans Van der Stock op de vraag hoe het Live To Travel ondertussen vergaat in Franstalig België. “Na twee jaar maakt Franstalig België 30% van onze totale omzet uit. Voor de goede orde, dit percentage gaat niet ten koste van onze omzet in Vlaanderen, want ook daar groeien we stevig door. Uiteraard is er nog marge om te groeien op de Franstalige markt. De aanwerving van Jean-Luc Hans als business development manager kadert in die optiek. Hij zal zijn adressenboekje opentrekken om de Franstalige markt nog uitgebreider te bedienen”, aldus Van der Stock. “Jean-Luc Hans zal onze brochures, producten maar vooral onze bestemmingskennis en professionaliteit promoten,” voegt Bruno De Lathauwer fijntjes toe.
Jean-Luc Hans
“Ik ben onder de indruk van de ontwikkeling van het bedrijf in de afgelopen jaren. Ze begonnen twee jaar geleden de Franstalige markt te bewerken en willen hun aanwezigheid in de agentschappen verder uitbouwen. Na twee gesprekken was ik overtuigd van de structuur van het bedrijf en de kwaliteit van de aangeboden producten”, aldus Jean-Luc Hans.
Jean-Luc Hans pionierde op bestemmingen als Turkije, Tunesië en Egypte met Bosphorus, en werd op die manier een wandelende encyclopedie van Noord-Afrika en het nabije oosten. Toen Bosphorus werd overgenomen door een grote Engelse groep, was hij al ingegaan op de roep om samen met een Belgo-Turkse zakenman Mediterra op te richten. Vandaar ging hij naar Christophair, om uiteindelijk in 2009 BT Tours te vervoegen. Hij zou 15 jaar bij BT Tours blijven. Jean-Luc was van 1998 tot einde 2008 voorzitter van ABTO.