
Er werd al heel wat geschreven over metaverse en wat de mogelijkheden voor de reissector zouden kunnen zijn. Qatar Airways introduceert nu ‘Sama’, het eerste MetaHuman crewlid in de reissector. Sama biedt een interactieve klantenervaring door de gebruiker mee te nemen op een virtuele ontdekkingsreis, terwijl de faciliteiten in zowel de Business Class als de Economy Class cabines gepresenteerd worden aan de hand van een gesproken script. Bezoekers van de website kunnen ook op virtuele ontdekking gaan ter voorbereiding van een volgende vakantie.
Bezoekers van de site kunnen met behulp van hun eigen persoonlijke elektronische apparaten virtueel rondkijken en navigeren door de Premium Check-in ruimte op Hamad International Airport (HIA) en in het interieur van de vliegtuigen. Om de interactieve digitale ervaring te vervolledigen introduceert Qatar Airways ook het eerste MetaHuman crewlid.
Akbar Al Baker, Group CEO van de Qatar Airways Group: “Nu fysieke grenzen op steeds grotere schaal uitgedaagd worden door de metaverse, is het spannend om een technologie te omarmen die alle reisliefhebbers in staat stelt om een unieke ervaring te beleven waarbij ze worden meegenomen in onze bekroonde producten en diensten. Onze status als eerste luchtvaartmaatschappij die een MetaHuman cabinebemanning introduceert, getuigt van onze niet-aflatende wil om te innoveren en onze klanten tevreden te stellen. We kijken voortdurend uit naar de invoering van nieuwe technologieën die de complete reis van onze passagiers verrijken.”