
Zonet bereikte een persbericht onze redactie met als belangrijkste mededeling dat het merk Rainbow terug gelanceerd zou worden op de Belgische markt. Het merk zou daarbij verder borduren op het oude DNA, met name het in de markt zetten van een aanbod verre bestemmingen, met het accent op de huidige tendensen van deconnectie, groen toerisme,…
De ‘nieuwbakken’ touroperator zou een hotelaanbod van vier- en vijfsterren charme en luxehotels lanceren, evenals een aanbod (geprivatiseerde) rondreizen. Opmerkelijk: het persbericht vermeldt ook een aanbod van flight only.
Hetzelfde persbericht maakt gewag van een nieuwe aandeelhouder (zonder deze bij naam te noemen), een nieuw team, nieuwe systemen en een nieuwe branding voor het merk Rainbow. Het persbericht doet ook vermoeden dat de touroperator zoals voorheen B2B-georiënteerd zou zijn, maar – ook opvallend – zou het dat gaan doen zonder het verdelen van brochures en dat in het kader van een duurzame aanpak. De website van Rainbow blijkt onder constructie.
Later meer.