
Bij Ras Al Khaimah, op nog geen uur rijden van de luchthaven van Dubai, denkt men spontaan aan een strandbestemming. Met een kustlijn van 64 kilometer is dat ook zo, maar er is zoveel meer. Dat konden reisprofessionals ontdekken tijdens de roadshow op 19 en 20 april in Antwerpen en Brussel. Samen met een 40-tal geïnteresseerde reisagenten tekende TravMagazine BeLux present voor de roadshow in Antwerpen en maakte er kennis met diverse lokale partners, waaronder Emirates, Unveil Arabia, InterContinental Ras Al Khaimah Resort and Spa, Malatacca, Royal Gulf Rixos Bab Al Bahr, The Ritz-Carlton Al Wadi desert / Al Hamra Beach.
In aanwezigheid van Fabio Mansi, Tourism Development Manager bij het Ras Al Khaimah Tourism Development Authority, positioneerde Ras Al Khaimah zich als een bestemming vol beleving. Van de weelderige groene mangroven, kreken en lagunes, tot een safari waarbij je het leven als een nomade in het woestijnlandschap ervaart. De spectaculaire en avontuurlijke bergregio mag niet ontbreken in een Ras Al Khaimah trip, zo blijkt. Met de langste zipline ter wereld vlieg je met de nodige adrenaline over het machtige landschap. De omgeving kan je ook ontdekken via de diverse mountainbikeroutes of te voet via enkele hiking trails. Uiteraard ontdek je er de authentieke Emirati cultuur en geschiedenis.
Ras Al Khaimah spreekt de ambitie uit om tegen 2030 meer dan 3 miljoen toeristen aan te trekken. Op korte termijn is het de bedoeling om het aantal Benelux-gasten te laten groeien van 3.000 vandaag naar een target van 10.000 pax.
Nieuwe hotelketens installeren zich op de bestemming zoals bijv. IHG Hotels, Mövenpick Hotels & Resorts en Radisson. Tegen 2026 opent het Wynn Resorts en ook andere hotelketens (Westin Hotels & Resorts, Sofitel Hotels & Resorts, Anantara, Marriott,…) zitten in de pipeline. De hotelcapaciteit groeide in 2022 aan met 17%. Ras Al Khaimah beschikt nu al over een portfolio van 6.533 kamers, waarvan 5.150 kamers in het vijfsterrenaanbod. Daarnaast voorziet de bestemming in een ruim drie- en viersterrenaanbod.
De avond werd afgesloten met een onderhoudende Ras Al Khaimah quiz waarbij diverse prijzen werden uitgereikt, waaronder twee vliegtuigtickets met Emirates. Een foto-impressie van de avond.