
Sunny Cars bestaat dit jaar 33 jaar. Daarom organiseerde de autohuurspecialist op 11 juli, in samenwerking met het moederbedrijf in Duitsland, een feest in München voor de sectorgenoten uit België, Nederland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Zowat 600 reisprofessionals tekenden present, TravMagazine BeLux zat in het spoor van de Belgische delegatie.
Koen van den Bosch (VVR/BTC), Frank Bosteels (Connections), Philippe Hagelstein (Gigatour), Pieter Demuynck (Selectair) en Dirk Vercauteren (Uniglobe België) hadden het genoegen om in het gezelschap van Olivier Giacomini en Tanja Maes van Sunny Cars af te reizen naar München. Na een mooi dagprogramma, waaronder een bezoek aan BMW Welt, werd ’s avonds met 600 sectorgenoten getoost op de 33ste verjaardag van Sunny Cars in Club P1. Kai Sannwald (eigenaar en CEO), Thorsten Lehmann (managing partner) en Hans Knottnerus (managing director België, Nederland en Frankrijk) tekenden present.
“Wij zijn ontzettend blij met de fijne samenwerking die wij met de gehele retail hebben”, vertelt Olivier Giacomini, Head of Sales België en Frankrijk, aan TravMagazine in München en ondertussen 12 jaar in dienst bij het bedrijf. “Dankzij deze samenwerkingen hebben we bereikt waar we nu staan. In onze aanpak staan we heel dicht bij de reisagent en proberen we elke partij op zijn individuele behoeften te bedienen. Wij denken in termen van oplossingen en beschikken daarvoor over een ervaren team. Af en toe verwelkomen we nieuwe teamleden, zoals recent Tanja Maes op de Belgische markt, wat steeds weer voor verfrissende inzichten zorgt.”
Tanja ging in mei 2023 aan de slag bij Sunny Cars. “Op professioneel gebied is Sunny Cars de beste ervaring die ik tot nu toe heb gehad”, vertelt ze enthousiast. “Voor mij is het grootste goed van het bedrijf de mensen die zich volledig inzetten voor zowel het bedrijf als de klant.” Ook onder de reisagenten ging de 33ste verjaardag niet onopgemerkt voorbij. “De afgelopen twee weken was er een salesrun en interessante cadeaus in het bonusprogramma voor reisagenten. We vieren deze zomer feest en trakteren onze verkooppartners op iets leuks. Doordat wij niet iedereen persoonlijk kunnen bezoeken, breiden wij tijdelijk ons bonusprogramma uit, waarover we de reisagenten uitgebreid hebben geïnformeerd.” (Lees verder onder de foto)
Foto: Olivier Giacomini en Tanja Maes, de gezichten van Sunny Cars in België.
Wij vroegen aan de Belgische delegatie wat Sunny Cars typeert in het B2B-reislandschap. Voor Philippe Hagelstein van Gigatour is het antwoord eenvoudig. “Sunny Cars staat voor een zeer goede service, een correcte commissionering, bekwaam personeel en zeer duidelijke contracten.” Voor Koen van den Bosch (VVR) zit het succesingrediënt in de ontzorging van de reisagent. “Het product is zeer eenvoudig te boeken, de reisagent heeft een ruime keuze aan type wagens en de klant hoeft ter plaatse geen extra handelingen te stellen.” Dirk Vercauteren van Uniglobe België stipt het 100% all-inclusive product aan. “In geval van schade is er geen eigen risico; de verzekering dekt alles”, aldus Dirk. “Daarnaast werken de autoverhuurders zelf ook graag samen met Sunny Cars, wat resulteert in een zeer vlotte afhaling en inlevering van de auto’s voor de klant.”
“Sunny Cars is zowat de enige kwalitatieve car rental broker op de Belgische B2B-markt”, vertelt Pieter Demuynck van Selectair. “Er is amper concurrentie in het segment. Sunny Cars biedt een totaalplaatje: een goed all-inclusive product, correcte prijzen, transparantie en een gedreven salesteam die binding schept met de reisagenten via bijvoorbeeld de Smile Society. Als ik één opmerking mag maken, dan zou ik zeggen dat er nog ruimte is voor verbetering in het zakenreissegment, vooral wat betreft de prijsstructuur voor korte termijn autoverhuur (één dag).”
Sunny Cars is al jaar en dag de belangrijkste autohuurpartner van Connections. “Het all-in concept is een no-brainer voor de reisverkoper. Sunny Cars heeft vanaf dag één sterk ingezet op een doorgedreven service voor de reisagenten. In de verkoop voelen zij zich geruggesteund door de ruime informatieverstrekking en transparantie. Ook tijdens en na de reis staan ze paraat, dat wordt geapprecieerd. Kortom, het succes van Sunny Cars wordt in grote mate gedragen door het feit dat reisagenten zich goed voelen bij de verkoop van hun product.”
In aanloop naar de verjaardag en het evenement had TravMagazine BeLux een een-op-een interview met Kai Sannwald (57), eigenaar en CEO van Sunny Cars. Dat leest u hier. De foto’s van het evenement kan u bekijken via de TravMagazine facebookpagina.