
Tunesië viert dit jaar een terugkeer naar het niveau van het pre-Covid toerisme naar het land, met aankomsten in de eerste 10 maanden van 2023 die gelijk zijn aan die in 2019.
Jamel Bouzid, adjunct-directeur-generaal van het toeristenbureau, vertelde op de eerste dag van WTM dat het toerisme dit jaar “enorm is aangetrokken vanuit alle bronmarkten”, met cijfers die met 53% zijn gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2022.
Hij verwelkomde ook de recente benoeming van Djerba tot werelderfgoed door de Unesco als een belangrijke mijlpaal in de Tunesische strategie om de culturele en historische attracties beter te profileren en de diversiteit van het land naast strandvakanties te benadrukken.
De marketingactiviteiten zullen in 2024 in een stroomversnelling raken en binnenkort zal een nieuw reclamebureau voor Europa worden aangesteld.
Het toeristenbureau bevestigde ook dat het voortdurende conflict tussen Israël en Hamas geen problemen veroorzaakt voor de bestemming.